5D Mark III – כלי עבודה רב תכליתי/תחומי
מאת: דב קליין
הקדמה
קרוב לשלוש וחצי שנים חלפו מאז הכרזתה של ה-5D Mark II. אין ספק שזהו טווח זמן ארוך לשהייה בשוק עבור מוצר לפני החלפתו בדגם הבא בתור. דבר זה, מעניק ביטחון גדול לרוכשים, שציודם לא מאבד מערכו תוך זמן קצר. והנה בחלוף שלוש שנים וחמישה חודשים מוכרזת היורשת 5D Mark III.


היה מעניין לחכות ולראות מה תעשה חברת קנון במצלמה החדשה. כחלוצת ה"מגות פיקסלים", החליטה קנון לעצור (בשלב זה) את המרדף הזה, דבר המעורר תהייה לרגע קט: רק 22 מגה פיקסלים? עד שמתחילים לחשוב לעומק.


לקנון אין שום בעיה ללחוץ על דוושת הפיקסלים. הרי ידוע שהיא בעצמה מפתחת ומייצרת את חיישניה. ובכן, לאחר עצירת הסוסים בחרה קנון להקשיב טוב ללקוחותיה ויישמה את דרישות הקהל: יצירת כלי עבודה רב תכליתי, רב תחומי, הנותן מענה לטווח רחב של סוגי הצילום השונים.


אין בכוונתי להתחיל לפרט כאן את המפרט המלא של המצלמה, אותו תוכלו למצוא ברשת האינטרנט בקלות. אני כן רוצה לשתף אתכם בתחושות שלי מהמצלמה, ואיך היא ככלי עבודה עבור הצלם. מצאתי לנכון לפרט על מערכת המיקוד, מפני שהיא זכתה לפיתוח המשמעותי ביותר במצלמה ועל כך תקראו בהמשך. לאחר בילוי של חודש במחיצתה אני יכול לומר שהמצלמה הזאת היא "חיה" אחרת, חדשה לגמרי. זאת מצלמה המשלבת תכונות של 7D (מערכת מדידת אור ICFL 63 ועיצוב) ותכונות של 1DX (מערכת פוקוס עינית ומעבד DIG!C 5 +). היא לא מזכירה בשום דבר את ה-5D Mark II. אני סבור ששם אחר היה מתאים לה יותר, למשל, 3D.


יעוד המצלמה
כפי שהכותרת מרמזת כבר בהתחלה, ה-5DMK3 הינה מצלמה רב תחומית / רב תכליתית ומתאימה באופן חסר תקדים למגוון רחב מאוד של תחומי צילום. מערכת המיקוד המשוכללת שלה (בהיבט של מגוון הנקודות, מהירות המיקוד והפיזור שלהן), קצב הצילום של 6 תמונות בשנייה, ויכולת התאמתה לטווח רחב של ענפי ספורט בתפריטי המצלמה, מציבים אותה כמצלמת כניסה מכובדת לעולם הספורט, וכמצלמת גיבוי ל-1DX. כמות הפיקסלים ואיכותם מכוונת למגוון רחב של תחומי צילום: צילום אדריכלי (ביחד עם עדשת TS מתאימה), צילום סטודיו, דוגמנות אופנה ופירסום, צילום טבע ונוף, צילום עיתונות, צילום אירועים (בעיקר צלמי חתונות) וכמובן צילומי וידאו. צלמי הקולנוע זכו למגוון רחב של התאמות לצרכיהם הן בנושא של שליטה בפרמטרים חשובים במהלך ההסרטה, הן בניקיון תמונה סנסציוני ברגישויות הגבוהות, והן בנושא של הארכת משך זמן צילום הווידאו FHD לכמעט 30 דקות - שמאפשר יכולת צילום של ראיון עיתונאי/טלוויזיוני.

 

אחיזה וארגונומיה
ההתרגשות מתחילה באחיזה הראשונה במצלמה: כמו נער שקיבל iPhone4S אמרתי לעצמי: WOW! איזו אחיזה נפלאה ממש נותנת תחושה של סידרה 1. ארגונומיה נהדרת, כאילו תפרו אותה במיוחד עבורי: כל האצבעות נכנסות פנימה עמוק לתוך ידית האחיזה. האגודל מנותב היטב באלכסון מאחור במסלול נח כל כך, עד שממאן לעזוב את המצלמה. המצלמה מרגישה חזקה ורובסטית, יציבה ביד. סידור הכפתורים נעשה ברוח ה-D7: באופן נגיש, ידידותי, ואלגנטי, עוד על כך בהמשך.
 
 
מעבד DIG!C 5+
לב המצלמה הינו המעבד החדש והמודרני בדמותו של הDIG!C5+. אותו המעבד מצוי בכמות כפולה גם
ב- 1DX בעיקר לצורך צילום בקצב גבוה מאוד. מעבד זה מהיר פי 17 לעומת ה DIG!C4 המצוי ב-5DMK2. מהירות גבוהה זו מאפשרת פעולות מהירות יותר כגון עיבוד תמונה איכותי יותר וצילום בקצב גבוה.

מעבד זה מאפשר גם הוספת פונקציות נוספות כמו HDR מובנה, וכמו ביצוע ריבוי חשיפות: עד 9 חשיפות על פריים בודד, כמו שפעם בסרטי הצילום היה ניתן לצלם מספר חשיפות על אותה המסגרת מבלי לקדם את הסרט.


לפעמים ישנם מצבים שצריך להמיר קובץ RAW ל JPEG. על המקום. ללא מחשב. המעבד החדש מאפשר להמיר RAW באופן מובנה בתפריטים במצלמה. אחד הדברים החשובים שנוספו למצלמה, זו היכולת לטפל בעיוותים של עדשות. ובעזרתו של ה DIG!C5+ לבצע גם תיקונים לעיוותים כרומטיים, וגם לבטל החשכת פינות, ולנקות "הילות" הנוצרות סביב קצוות של אובייקט מול תאורה קונטרסטית/בוהקת, לדוגמה: ענף של עץ כהה מול שמים בהירים. מעבד זה מאפשר את השימוש בכרטיסי זיכרון מהירים מסוג UDMA 7 ולכן כל "צרור" יכול להיכתב באופן יותר מהיר בזיכרון. יכולת זו עוזרת גם בקריאה מהזיכרון וגם בהסרטת וידאו FHD.

 
DIG!C5+ 


חיישן FF בגודל 22.3 מגה פיקסלים
מהמפרט עולה שכמות הפיקסלים לא גדלה באופן ניכר, לעומת המארק 2. גודל החיישן נשאר דומה לקודמו. דבר זה בשילוב עם המעבד החדש מאפשר שני דברים עיקריים: "קצב אש" גדול יותר: 6 תמונות בשנייה, ושיפורים שמציגים תמונה איכותית יותר –  את זה נראה בשלב מאוחר יותר במאמר. השיפורים באים לידי ביטוי בביטול מרחק בין המיקרו עדשות של הפיקסליםgap-less microlens) ). ביטול מרחק זה מאפשר לכל כמות האור, מכל זווית אפשרית, להיכנס - באופן יעיל יותר מאשר במארק 2 - לתוך קולטן האור (פוטו דיודה) ולנצלו עד תום. שיטת המרת האור הנקלט לאותות חשמליים שופרה. כמו-כן, בוצע שיפור בניקוי הרעשים בחיישן עצמו באופן מובנה. בקנון טוענים שרמת ניקיון הרעש שופרה ב-2 סטופים לעומת המארק 2. את הטענה הזאת נבדוק בהמשך. מכל מקום, ברמת ה-JPEG וברמת הסרטת וידאו FHD, ניתן לראות בבירור את השיפור הניכר בניקיון התמונה כתוצאה מפעולה משותפת של המעבד והחיישן.

 

 

Gap-less microlens


עינית (Viewfinder)
אני מתבונן בעינית וכאילו כל העולם נפתח מחדש. כל המראה הנגלה לעיני חד, בהיר, ברור וצלול. העינית תוכננה מחדש החל מצורת הגומי שלה - כעת כמו סידרה 1 - וכלה במנסרה חדשה, עם יחס צפייה של 100% - כלומר כל מה שרואים בעינית מתקבל 1:1 בתמונה הסופית (לעומת 98% ב- MARK II). תכונה זו מהווה יתרון לצלם מפני שהוא יכול לתכנן את הפריים במדוייק ולא לצפות להפתעות מיותרות בתמונה הסופית: למשל, כתוצאה מכך, לא יכנסו לנו לתמונה אובייקטים שצמודים להיקף המסגרת ולא נצפו בעינית במעמד הצילום. מרחק מישור הצפייה (EYEPOINT) הורחק לכדי 22 מ"מ (לעומת 21 מ"מ במארק 2), תכונה שעוזרת בעיקר למרכיבי משקפים להתרחק מהעינית ועדיין לראות את כל תוכן העינית.
לאחר כיוונון קל של נקודות הפוקוס מתגלה לעיניי צורת פריסה חדשה של נקודות אלה. את האליפסה המפורסמת בת 45 נקודות הפוקוס - שהחלה עוד בתקופת סרט הצילום בדגמי 1V ; 3 והמשיכה בעידן הדיגיטלי בדגמים EOS-1D, 1D Mark II, 1D Mark II N, 1D Mark III, 1D Mark IV, 1Ds, 1Ds Mark II, 1Ds Mark III, - החליפה צורת פריסה חדשה, אשר זהה גם למצלמת הדגל החדשה DX1. פריסה זו כוללת 61 נקודות פוקוס ורוחבה גדל ב-20% במסגרת, לעומת הפריסה המסורתית של 45 נקודות הפוקוס. כעת רוחב הפריסה בפריים הינו 19 מ"מ לעומת 15 מ"מ מהפריים בדור הקודם – הדבר עוזר יותר לצלם ומאפשר לו לשמור על מעקב וכיסוי שטח המיקוד של נושא בתנועה. משמעות נוספת של הפריסה הרחבה, היא שהנקודות מתקרבות יותר לדפנות המסגרת ומאפשרות מיקוד אוטומטי גם לנושאים שמרוחקים ממרכז הפריים באופן ניכר. במושגים של קומפוזיציה, יש כעת כיסוי מצויין למיקום נושאים על פי הקו מנחה של כלל השלישים/כלל הזהב. מבחינה טכנית, יש יתרון עצום לפריסה זו גם בהיבט של מיקוד נכון על נושאים צִדִיִים (ממוקמים בצד). בשיטה המסורתית הישנה, הרבה צלמים היו (ועדיין) משתמשים במיקוד ונעילתו עם הנקודה המרכזית ומבצעים קימפוז מחדש ע"י הסטת המצלמה. פעולה זו גורמת לנעילת פוקוס על מרחק לא נכון, ואז המיקוד המתקבל איננו מדוייק. לדוגמה: מיקוד בנקודת פוקוס המרכזית מטווח קצר על מרכז העין של דיוקן באורך מוקד של 85 מ"מ, תוך שימוש בצמצם f/2.8 וקימפוז מחדש - ייצור חלק אחר בפנים בחדות המרבית, ולא מרכז העין. במצב זה, עומק השדה קצר מדי כדי להכיל את מרכז העין בחדות מרבית. עבודה נכונה מתבצעת בשימוש בנקודות צדדים: שיטה זאת מניבה דיוק פוקוס מיטבי. ואם עדיין צריך גם כעת להסיט מעט את המצלמה, השגיאה שנוצרת קטנה ביחס לשיטה המסורתית.


קנון הוסיפה מספר התראות שכעת מוצגות בחלק התחתון של העינית, למשל עבודה ברגישות נמוכה כגון ISO 50 תדליק חיווי של משולש עם סימן קריאה. אחד הדברים ששופרו באופן ניכר הינו אורכו של טווח הזמן של החשכת העינית (Viewfinder blackout time) ברגע הצילום. טווח זה קוצר משמעותית בכ-30% לעומת המארק 2 ועומד כעת על 112 מילי שניה לעומת 145 מילי שניה במארק 2 שנראה כנצח במעמד הצילום.
 
כפתורים ותצוגות
במסגרת עיצוב ותכנון הארגונומיה שודרג כל ממשק המשתמש (Human Machine Interface). כל הכפתורים עברו אטימה לאבק ולגשם. הם מוקמו בדומה ל-D7. ניתן להגיע אל הכפתורים בקלות (גם עם אצבעות קצרות). כפתורים המיועדים לפונקציות שדורשות רמת זמינות גבוהה תוכננו כך שניתן לבצע רצף פעולות באצבע אחת. הכפתורים תוכננו במרקם שונה זה מזה בגודל או בצורה, כך שמאפשרים גישה בניווט עיוור גם בחושך.


ניתן לשנות את הגדרת הפעולה של הכפתורים כמעט לכל אפשרות שקיימת במצלמה. ליד כפתור הצילום נוסף כפתור M.FN אותו ניתן להתאים למספר שימושים לפי הרגלי הצלם. למשל ביצוע של FEL - נעילת חשיפת פלש. כפתור צילום הווידאו שינה מקום. כך גם כפתור הצפייה המוקדמת בעומק השדה, עבר למקומו הטבעי מתחת ובצדי העדשה, בצד ימין. נוסף כפתור RATE, המאפשר לדרג את התמונות וכן לבצע פונקציות נוספות. סוף-סוף, בלחיצה אחת על כפתור אחד, ניתן להגדיל ל-100% את הצפייה בתמונה ולהגיע ישירות אל נקודת הפוקוס בה בחר הצלם. מובן שזה חוסך שיטוטים מיותרים בפריים.


כפתור ההפעלה (on/off) עלה למעלה וכעת נוח יותר לתפעול. המנוף לנעילת פיצוי חשיפה, זה שמתחת לגלגל האחורי, שינה את צורתו. הגלגלת האחורית מסתובבת כעת בשקט מופתי. הגלגלת, בנוסף לפעולותיה הרגילות, מתפקדת גם כמו מקשי מגע. זה קורה במצב צילום וידאו ורק כשמאפשרים בתפריט אופציה שקטה של הגלגלת ואת פעולת ה-touch. אופן הפעלת מקשי המגע, נעשה בלחיצה על הגלגלת באזורים של (כמו בשעון) 3/6/9/12. הג'וי סטיק מתפקד באופן חלק ורציף הרבה יותר מאשר במארק 2. גלגל מודי הצילום (P/Av/Tv/M) שבכתף השמאלית העליונה עבר מתיחת פנים והוגבה מעט לצורך שיפור הנגישות וההפעלה. בחלקו העליון שולבה ניצרה שאינה מאפשרת סיבוב מקרי.


המארק 3 צויידה במסך אחורי בטכנולוגית Clear View II זהה לזה שב-1DX. הוא גדל ל-3.2 אינץ' ובהתאמה גם הרזולוציה גדלה ל- 1,040,000 פיקסלים. בנוסף, המסך מתאפיין ברמת בהירות גבוהה מאוד. זווית הצפייה במסך זה הינה 160 מעלות. שיפורים אלה מאפשרים לצפות בפרטים בתמונה גדולה יחסית, גם בתנאי חוץ באור יום.


לתצוגת ה-LCD שבכתף הימנית העליונה הוכנסו מספר שינויים להצגת חיווי עם מידע נוסף. למשל, שהמיקוד הועבר למצב ידני או סוג כרטיס הזיכרון שבשימוש.


 

כאן המקום לציין שכל התפריטים והתפעול שלהם עברו מתיחת פנים וכעת מעוצבים בעיצוב מודרני ונח יותר. כל משתמש קנון (ולא רק) יתמצאו בקלות בתפריטים החדשים האלה.
 
התריס
לחיצה על הכפתור שמשחרר את התריס מפיקה קול מדליק. קול שמבשר על חוויה כיפית של משהו איכותי, ככה, ללא השתהות, לחצתי שוב וחייכתי. סוף-סוף תריס לא פחות ממדהים. עוד כמה לחיצות על כפתור הצילום ואני שם לב שמהירות התגובה מושלמת. העברתי את הבורר למוד של "High speed continues shooting" ויריתי "צרור" קצר. ממש נהניתי לשמוע את הצליל הבוקע מהמכונה שמשחררת 6 תמונות לשנייה – עכשיו המצלמה מתאימה גם לצילומי ספורט. כל מערכת המנגנון המכאני של התריס תוכננה ממש מחדש. כעת זמן התגובה מרגע הלחיצה עד לביצוע הצילום (lag time) עומד על 59 מילי שניות, בדיוק כמו ב-7D. זמן מהיר מאוד ומתקרב ל-1DX (55 מילי שנייה). אם נשווה למארק 2 נראה שהשדרוג במהירות התגובה הינו כמעט 25% (73 מילי שניה). שדרוג נוסף בוצע באורך חיי התריס שגדל מ-100,000 מחזורים במארק 2 ל-150,000 מחזורים.

 

מערכת מדידת האור – החשיפה
קנון בחרה לצייד את מערכת מדידת האור של ה-5DMK3 באותה מערכת מדידת האור כפי שקיימת ב- 7D עם השינויים וההתאמות הנדרשות למסגרת FF וריבוי נקודות פוקוס של 61 נקודות. מערכת זו בעצם מתפקדת בשוק כשנתיים, עם ניסיון שטח שהוכיח את עצמו.


להזכירכם, מערכת החשיפה נקראת iFCL metering. היא כוללת בתוכה חיישן מדידת אור דו שכבתי, בעל 63 אזורי מדידה. iFCL - Intelligent Focus, Color, Luminance. זו מערכת מדידת אור עם אלגוריתם חכם שלוקח בחשבון במדידת האור גם את נתוני המיקוד (איזו נקודה נבחרה), מרחק הנושא אל המצלמה והיכן הוא נמצא בפריים, איזה נקודות פוקוס נמצאות ב"כמעט פוקוס", את הצבע של הנושא, ועוצמת ההארה של הנושא. לאחר אנליזה ועיבוד מתאימים, נקבעת החשיפה. ישנם מצבים בהם אור חוזר בגוון אדום, למשל אצל אנשים בעלי צבע עור אדמדם, עלולים להטעות מד אור רגיל כך "שיחשוב" שנכנס יותר אור ממה שבאמת. חיישן החשיפה ב-5DMK3 כולל מערכת דו-שכבתית, בה כל אחת מהשכבות רגישה לצבע אור ואורכי גל מסויימים. שכבה אחת רגישה לגווני אדום/ירוק ואילו השכבה השנייה רגישה לגווני כחול/ירוק. בדרך זאת משיגה המערכת מדידת אור מדוייקת אפילו בתנאי תאורה קשים ובעייתיים.
 
פריסת מטריצת מדידת האור 63 אזורים בשילוב מיקום 61 נקודות הפוקוס

 

שימו לב, ש-63 האזורים של מדידת האור פרוסים מסביב לנקודות הפוקוס. הם לא מכסים ממש את כל הפריים. השימוש בנקודת פוקוס ייעודית מתאימה להתמקדות על אובייקט הממוקם בצד ימין/שמאל/למעלה/למטה ובשילוב שיטת מדידת EVALUATIVE מניבה תוצאת חשיפה מתאימה לגווני הנושא הממוקד.


יצאתי לבדוק את העניין. לפניכם שתי תמונות של אותו הנושא, בתמונה אחת התמקדתי על נושא מואר יותר בצד ימין, ובתמונה השנייה התמקדתי על קטע מאוד כהה בצד שמאל. ניתן לראות שהמצלמה הגיבה בהתאם ויצרה שתי חשיפות שונות. כל חשיפה מתאימה לתאורה שנמצאת באזור נקודת הפוקוס הנבחרת. כדאי לקחת זאת בחשבון: אם לא רוצים שהמצלמה תתחשב בתאורה שסביב נקודת הפוקוס, אזי יש לבחור במצב חשיפה AVERAGE CENTER WEIGHTED או לקבוע אותה מראש באופן ידני במצב M.

 

 

 

 

וידאו FHD
אין ספק שה-2DMK5 חוללה סנסציה בעולם הקולנוע. המון סדרות צולמו במצלמה הזאת. ישנם סרטים שהוסרטו במארק שתיים ואף זכו באוסקר.


תעשייה שלמה של עזרים נוצרה סביב המצלמה הזאת. חברת TECHNICOLOR המפורסמת אף ייצרה פרופיל צבע מיוחד לווידאו של 2DMK5, אותו ניתן להוריד חינם מהאתר שלהם http://www.technicolor.com/en/hi/theatrical/visual-post-production/digital-printer-lights/cinestyle ולטעון למצלמה.


יחד עם הצלחה זו, הגיעו דרישות מהתעשייה וקנון אף ניאותה לשנות, לשפר ולשדרג ב-5DMK3. איכות הווידאו והניקיון ברגישויות הגבוהות שופר באופן משמעותי וכעת מאפשר דרגות חופש יותר גדולות בהסרטה בתנאים קשים. משך ההסרטה הוארך למקסימום שהרגולציות מאפשרות וכעת ניתן להסריט וידאו במשך קרוב ל-30 דקות. דבר זה הוא ללא ספק שדרוג רציני, מפני שכעת למשל, ניתן להקליט ראיונות רצופים בנקל. נוספה יציאה לאוזניות שמאפשרת לנטר את הסאונד במהלך ההקלטה. קנון הוסיפה שתי אפשרויות לדחיסת וידאו: האחת נקראת ALL-I ורמת הדחיסה שלה נמוכה, דבר שמאפשר איכות וידאו גבוהה יותר, לעומת שיטת הדחיסה הגבוהה יותר בשיטת IPB. בכל אחת מהשיטות האלה ניתן להקליט בסטריאו במיקרופון פנימי משופר או במיקרופון חיצוני המחובר ליציאה המתאימה, להקליט ברזולוציות שונות 1920/1280/640 ובמקצבים שונים 24/30/60FPS. התווסף תפריט שלם לשליטה בבסיס קידוד הזמן. נוסף חיווי דו-ערוצי לרמות הקול המוקלטות וכן יכולת שליטה בהם.


שימו לב שלצורך שליטה בפרמטרים של וידאו מתוך התפריט הראשי במצלמה, יש להעביר את המצלמה למוד של צילום וידאו ואז נפתחות האפשרויות להגדרות ראשוניות. 


מערכת הפוקוס האוטומטי
הייתי בטוח שקנון תצייד את המצלמה במערכת מיקוד בדומה ל- 7D. אבל כאן ציפתה לי הפתעה שלטוב ממנה לא יכולתי לצפות. הפעם צוידה ה-5D3 במערכת מיקוד זהה (*) למערכת המיקוד אשר ב-1DX. מערכת פוקוס זו טובה יותר בהרבה מאוד פרמטרים שקשורים לפוקוס ממצלמת הדגל הקודמת ה-1D4. מערכת המיקוד תוכננה מחדש יחד עם המערכת של 1DX ממש מהיסוד. אפשר לומר שמערכת זו היא גולת הכותרת של המצלמה הזאת. המערכת כוללת 61 נקודות פוקוס כאשר 41 מתוכן הינן נקודות בעלות רגישות מוצלבת (רגישות לשינויי קונטרסט גם אופקי וגם אנכי). 5 נקודות הפוקוס המרכזיות שממוקמות על הציר האנכי (מסומנות בתכלת באיור) בעלות רגישות פי 2 מהאחרות. הן בנויות בצורת X (לעומת צורת + במוצלבת הרגילה). הן פעילות רק בעבודה עם עדשות בעלות מפתח צמצם 2.8. 
 
נקודות הפוקוס אורגנו במערך דו-קווי עם סטייה קלה ביניהן בצורת זיגזג, על-מנת להשיג עקיבה מהירה ורציפה, ודיוק פוקוס גבוה. בנוסף לכל החידושים במערכת המיקוד, יש לציין שגם האלגוריתם של מנגנון
ה- Servo III הוא חדש, והוא זהה לזה שב-1DX. כדי להמחיש עד כמה השיפורים במערכת המיקוד ניכרים די בלציין שהמעבד הייעודי של המארק 3 מהיר פי 4 ממצלמת EOS-1D Mark IV !


בתוך מערכת הפוקוס האוטומטי שולב חיישן מובנה שתפקידו לזהות מקורות אור, תחומים ספקטרליים שונים ולהפריד בין אורכי הגל השונים. ובכך לסייע למנגנון המיקוד האוטומטי להתמקד על האור המוחזר רק מהנושא. שיטה זו מגדילה את האמינות והדיוק של הפוקוס.


בנוסף, שידרגה קנון את רגישות מנגנון המיקוד האוטומטי לאור. אין ספק ששינוי זה הוא אחד מהדברים הכי חשובים במערכת הפוקוס: הוא מאפשר לבצע מיקוד אוטומטי בתנאי תאורה של EV2-, (לעומת EV0.5- במארק 2 ו--1EV במארק 4). במילים אחרות, כעת ניתן לפקס על נושא בתנאי תאורה של לילה עם ירח מלא.

 

(*) פרט לשילוב המיקוד העוקב עם מד אור בעל 100,000 פיקסלים מטריציוני הקיים ב-1DX לצורך זיהוי לפי צבע ופנים בפוקוס עם 61 נקודות.

 
הגדרות לפוקוס אוטומטי למצבי תנועה שונים
קנון יצרה תפריט/מסך מיוחד לפוקוס אוטומטי, עבור 6 סוגי תנועה בעלי אופי שונה. במקום לזכור בע"פ מה הן ההגדרות הנדרשות עבור כל סוג תנועה, יצרה קנון 6 תפריטים קבועים מראש (PRESETS). בכל אחד מהם מוצג אייקון עם תיאור קצר לסוג האירוע. דבר זה מקל על הצלם את הבחירה עבור הסיטואציה והקונפיגורציה הנדרשת. כל צלם יכול לשנות את ההגדרות שנקבעו מראש ולהתאימן להתנהגות הנושא שלו.
מקרה 1
מקרה זה הינו ברירת המחדל של המצלמה, אשר מיועדת למצבי צילום כלליים. מצב זה מאפשר פוקוס מדוייק ומהיר עבור מגוון רחב של מצבי הצילום השונים.


המשמעות של שימוש באופציה זו הינה שהצלם לא ממצה עד תום את כל יכולות מערכת המיקוד האוטומטי. יחד עם זאת, בכיוונון קל ניתן להשיג תוצאות פוקוס מדוייקות וטובות יותר.
 

מקרה 2
מקרה זה תוכנן למצבים בהם קיימת הִיתָכְנוּת שהנושא יתרחק באופן רגעי מנקודת הפוקוס. המצלמה תמשיך לעקוב אחר הנושא, גם אם באופן רגעי התרחק הנושא מנקודת הפוקוס, או לחליפין הופיע מכשול בין הצלם לבין הנושא. מצב זה מתאים לשימושים במגוון צילומי ספורט פעלתניים כגון שחיה, טניס או סקי בסגנון חופשי.
 
 
מקרה 3
מקרה זה מאפשר למצלמה להתמקד כהרף עין על נושאים חדשים שנכנסים לאזור נקודות הפוקוס. מצב זה שימושי לצורך "התבייתות מהירה" על נושא חדש בפריים, או למעבר (מיתוג) זריז בין נושאים שונים בפריים. לדוגמא: סקי אלפיני (ענף ספורט חורף בו המתחרים גולשים במורד הר במגוון של מסלולים, חלקם מהירים וחלקם טכניים. המטרה של הגולש היא לסיים את המסלול בזמן הקצר ביותר כאשר הוא מקפיד לעבור בין דגלים שנעוצים במסלול) או לשלב ההזנקה של מרוץ אופניים בהם ישנם מספר נושאים והצלם מעוניין לבחור ביניהם באופן זריז.


כאשר קובעים את פרמטר Tracking Sensitivity לערך של 2+, הפוקוס ימותג בין הנקודות מהר יותר. אולם, הצלם עלול להיתקל בקשיים בשמירת המעקב אחר אותו הנושא. לכן מומלץ לתרגל מראש אפשרות זאת לפני השימוש בה.
 

מקרה 4
מקרה זה תוכנן עבור אותם נושאים המשנים את מהירותם (מאיצים או מאיטים) או את כיוון תנועתם באופן תזזיתי, כפי שבד"כ קורה בספורט מוטורי (מרוץ מכוניות, מרוץ אופנועים, מרוץ סירות), כדורגל, רוגבי וכיוצ"ב. המצלמה תְתָעֲדֵף את מהירות העקיבה על מנת לעקוב בפוקוס רציף אחר שינויי המהירות של הנושא, גם אם הנושא - שנע במהירות מאוד גבוהה - גורם לטווח המיקוד להשתנות בקצב מהיר מאוד. 
 

 
מקרה 5
מקרה זה תוכנן לשימוש יחד עם מצבי הפוקוס - Automatic AF point selection, Zone AF, AF Point expansion - עבור נושאים שנעים באופן לא סדיר (לא יציב) ימינה-שמאלה או למעלה-למטה. מוד זה מאפשר למצלמה למתג בין נקודות המיקוד האוטומטי באופן זריז על מנת לשמר את המעקב אחר התנועה. מצב זה הוא המתאים ביותר לנושאים שמבצעים החלקה כגון החלקה על הקרח, גלגליות, סקייטבורד (גלגשת) או מטסים אירובטיים שבהם ניתן להיתקל בתנועה לא סדירה.

 


 
מקרה 6
מקרה זה ביסודו הינו שילוב של מקרה 4 ומקרה 5 עבור נושאים שמשנים את מהירותם באופן מפתיע ובלתי סדיר. כמו גם במקרה 5, מקרה זה תוכנן לשימוש יחד עם מצבי הפוקוס - Automatic AF point selection, Zone AF, AF Point expansion. גם אם הנושא מתחיל תנועה, עוצר תנועה או שהוא מבצע שינוי כיוון בלתי סדיר באופן בלתי צפוי, בחירה באפשרות זאת עדיין תאפשר למצלמה להגיב במהירות ולשמור על עקיבה בפוקוס מדוייק אחר הנושא. שימוש באפשרות זאת מתאים עבור נושאים כמו ספורט של התעמלות מכשירים, התעמלות אמנותית, טרמפולינה, התעמלות אקרובטית, התעמלות אירובטית, או כל פעילות שבה מתבצעים במשולב שינויי מהירות וכיוון.
 
 
כל אחד מ-6 מצבי התנועה, מכיל 3 משתנים אותם ניתן לשנות, בהתאם להתנהגות הנושא.
לכל משתנה יש מספר רמות רגישות.
 

 

Tracking Sensitivity – מידת רגישות עקיבה של מנגנון ה-Servo III
מידת רגישות העקיבה במצב AI-SERVO למקרים של הופעת הפרעה/מכשול במהלך המעקב (או למצב שנקודות הפוקוס איבדו את הנושא).


הפונקציה כוללת חמש דרגות רגישות החל ממצב Locked on ועד למצב Responsive. דרגות אלו מאפשרות לקבוע את מידת רגישות תגובת מערכת העקיבה למקרה של שינויים פתאומיים המופיעים בפריים.


בדרגת Responsive (+1 /+2) כל נושא "חדש" בפריים יקבל התייחסות מיידית. המנגנון רגיש יותר לשינויים של נקודות הפוקוס לעומת הנושא הקיים. למשל, אם הצלם עוקב אחר שחקן כדורגל הנע עם כדור לקראתו, המצלמה תמשיך לעקוב אחריו כל עוד אין "הפרעה" בטווח שבין הצלם לשחקן.


במידה ויגיע שחקן הגנה ויעמוד בין הצלם לבין שחקן ההתקפה, אזי מערכת המיקוד תדלג באופן מיידי אל שחקן ההגנה.


במצב Locked on (1- / 2-) מידת רגישות העקיבה תהיה נמוכה יותר ולכן היא תשאף לשמור את המיקוד על שחקן ההתקפה למרות שנכנס לפריים שחקן הגנה בין הצלם לבין שחקן ההתקפה.


אני מציע לכל צלם ציפורים או ענף ספורט כלשהו להתנסות ולהתאים את פונקציית מידת הרגישות לפי לצרכיו.
 
 

Acceleration/Deceleration tracking – מידת האצה/האטה
תפריט זה שימושי עבור נושאים אשר יכולים לשנות את מהירותם באופן פתאומי או במילים אחרות נושאים שמבצעים תאוצה או תאוטה, למשל, מרוץ מכוניות/אופנועים. ניתן לשלוט ולכוונן את רמת התגובתיות של ביצועי העקיבה באמצעות שלוש דרגות רגישות שונות, כדי להשיג יציבות טובה יותר בכל מערכת המיקוד.


כיוונון לדרגת רגישות 0 תוכנן בעבור נושאים שכמעט ואינם משנים את מהירותם במהלך התנועה. כלומר נעים במהירות קבועה – בקושי מאיצים או מאיטים.


כיוונון לדרגת רגישות 1 או 2 תוכנן בעבור נושאים שנעים בפתאומיות או כאלה שמאיצים או מאיטים בפתאומיות רבה. אין להשתמש במצבים אלה עבור נושאים שמהירות תנועתם קבועה, חלקה, ורציפה. שימוש בדרגות 1 ו-2 עבור נושאים אלה עלול לערער את יציבות מערכת המיקוד, כלומר, הנושא בחלק מהתמונות עלול לא להיות בפוקוס.


 

 

AF point auto-switching – רגישות מהירות המיתוג בין נקודות הפוקוס

 

פרמטר זה משולב יחדיו בבחירת אחת מהשיטות מיקוד הבאות:
AF point Expansion +/surround
Zone AF
AF 61-point Auto select


פונקציה זאת מאפשרת לצלם לשלוט במהירות שבה נקודות המיקוד משתנות/מתחלפות ביניהן כדי לעקוב אחר נושא בתנועה שחולף לרוחב הפריים מצד לצד.


כיוונון לדרגת רגישות 0 הינו ברירת המחדל. דרגה זו מאפשרת לנקודות הפוקוס האוטומטי להשתנות/להתחלף באופן הדרגתי.


כיוונון לדרגת רגישות 1 או 2 יגביר באופן ניכר את מהירות שינוי/התחלפות נקודות הפוקוס הנבחרות.

 
בחינת מערכת הפוקוס העוקב
ההתרשמויות הראשונות שלי החלו להתקבל מעקיבה על כל מיני נושאים: רצים למיניהם, רכבת, אופנוע, מכוניות, הולכי רגל ובעצם כל דבר שזז. כבר ברגעים הראשונים, הפוקוס ממש מרשים ומרגיש כמו סידרה 1. המון צלמים ייהנו מאוד מהמערכת הזאת. אבל כדי לערוך ניסוי מבוקר נעזרתי באשתי היקרה סיגל שדאגה להכניס את הרכב לפריים במהירות של 80 קמ"ש.

 

כדי לבחון את מערכת המיקוד העוקב, הצבתי את המצלמה על חצובה, בחרתי בעדשה
L USM EF300 f/2.8, ISO 400, צמצם 2.8, עדיפות לצמצם, מדידת אור EVALUATIVE.
מיתגתי את המצלמה ל- Auto Focus Auto select points 61, בחרתי CASE1 עם הפרמטרים הבאים:
היות ואין שום הסתברות שמכשול יכנס בין הצלם לבין הנושא בחרתי Tracking sensitivity=0
מאחר והנושא כמעט אינו משנה את מהירותו, והוא נע במהירות די קבועה של 80 קמ"ש
בחרתי  0 = Accel/Decel tracking
כיוון שרציתי להיות בטוח בתגובת שינוי נקודות הפוקוס בחרתי ב 1 = AF point auto-switching(יתכן שגם בחירה ב-0 הייתה מספקת).
שיטת הפוקוס נבחרה ל-AI SERVO. גודל המכונית מרגע שנכנסה לפריים ותחילת העקיבה הינה 0.6% מכלל הפריים. בהחלט נתון מרשים.


יריתי צרור רצוף של 54 תמונות (JPEG) ללא בעיה. כל התמונות המוצגות כאן לפניכם אמנם מוקטנות, אך בצד שמאל למעלה, נראה חלק ממספר המכונית שנלקח מהתמונה המקורית, והוא מוצג בגודלו האמיתי. כלומר, זהו כרופ 100%. התמונות והחיתוכים לא עברו שום חידוד. לא בהקטנה ולא בתמונה המקורית.

 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

אפשר להבחין שביצועי המערכת מרשימים והמצלמה ביצעה עקיבה טובה מאוד אחר הנושא. אם נדקדק, נראה שרמת ההצלחה הינה מעל ל-95%. כל הכיוונים הנ"ל דורשים התנסות והכרת הנושא. אני בטוח שלאחר התנסות ממושכת יותר ניתן להגיע לרמת הצלחה עוד יותר גבוהה.
 
HDR מובנה במצלמה
5DMK3 מאפשרת, באופן מובנה בתוך המצלמה, יצירת תמונה עם תחום דינמי מורחב בקבצי JPEG. פעולה זאת נהוג בד"כ לבצע בתוכנה לעיבוד גראפי, וכעת ניתן לבצעה גם במצלמה. התפריט מאפשר מודים שונים של יצירת תוצאה עם אפקטים אמנותיים החל ממראה טבעי – Natural, וכלה ב: Art Standard, Art Vivid, Art Bold and Art Embossed. אופן הפעולה הוא כזה שהמצלמה מצלמת תמונה אחת בחשיפת חסר, תמונה בחשיפת יתר, תמונה בחשיפה נורמלית, ובסופו של תהליך היא מאחדת את התוצאה לתמונה אחת סופית שמכילה את כל התחום הדינמי שנדגם. בתפריט מיוחד ניתן להגדיר את הטווח הדינמי הנדרש עד כדי +/-3EV. ניגשתי לבחון את הנושא הזה והרי התוצאה לפניכם: התמונה הסופית ממוקמת בצד ימין למטה. שימו לב איך ניתן להפיק את הפרטים בצלליות ובאזורים הבהירים בפריים אחד. ניתן לכוון את המצלמה שתיישר את התמונות ותתאים אותן זה לזה למי שמצלם באחיזת יד. אין ספק שזאת תכונה נהדרת.

 

 

דלתות בית הסוללה וכרטיס הזיכרון
דלתות אלה זכו לקבל איטום נאה לגשם ואבק ובנוסף קפיץ מחזיר שמקפיץ את הדלת החוצה ומחזיק אותה במצב פתוח. כמו כן, בנוסף לכרטיס הזכרון CF הקיים הוסיפה קנון כרטיס זיכרון נוסף מסוג SD. לכל אחד תא משלו. ניתן לצלם בכל אחד מהם בנפרד או במקביל במספר אפשרויות.

 

מד אופק וירטואלי 
כמו במכשיר קו האופק המלאכותי שיש במטוס ומראה את מידת נטייתו לפנים או לצדדים, כך גם המצלמה הזאת, צוידה ב"פלס מים". באמצעותו ניתן לדעת האם המצלמה מאוזנת, האם המצלמה נוטה לאחור או נוטה לפנים.


ניתן לקבל אינדיקציה על כך גם בעינית וגם בצג האחורי.
 
מבחן הרעש הגדול 5DMK3 Vs. 5DMK2
זה היה בלתי נמנע מלהשוות את ביצועי ניקיון התמונה ברגישויות הגבוהות בין שתי המצלמות, ולכן אחד מהדברים הכי מעניינים במארק 3 הינו מידת השיפור בניקיון התמונה ברגישויות הגבוהות. כידוע המארק 2 הצטיינה בעניין זה וזכתה על כך להמון שבחים. לפני שאמשיך אני רוצה להודות לעידו הלוי מקרב לב על כך שתרם לצורך ניסוי זה את שתי מצלמותיו המארק 2 ומארק 3 מקו הייצור. את המבחנים התחלתי עם מצלמת מארק 3 מקו הפיתוח שהושאלה לי מקראט/ניופאן. לא רציתי להסיק את מסקנותיי עד אשר אראה במו-עיני תוצאות של מצלמה מקו היצור. כהקדמה אומר שאת כל הסט הבא ביצעתי 4 פעמים! רציתי להבטיח שישנה הדירות בתוצאות ושהמצלמות מוגדרות באופן זהה.

 

הסט-אפ היה כדלקמן:


מדידת אור: ממוצעת מרכזית, עדיפות צמצם, צמצם 8, עדשת EF70-200 F/4 L IS USM, אורך מוקד 135 מ"מ. מרחק למטרה כ-3 מטר. מייצב כבוי, מיקוד אוטומטי למרכז השעון האמצעי שבסצנת המבחן ומיתוג המיקוד למצב ידני. שימוש בשלט רחוק חוטי. =STANDARD PICTURE STYLE, צילום בפורמט RAW.


תאורה: זרקור הלוגן 200 ואט (תאורה שלא ממש סולחת לרעש) מאיר דרך מטריית פוטו לבנה. הניסוי התבצע בשתי המצלמות עם אותה עדשה בדיוק. בקרת חשיפה בוצעה ע"י מד אור חיצוני דיגיטלי של GOSSEN. כך נראית סצנת המבחן. 4 נקודות הדגימה מסומנות בריבועים אדומים.

 

פיתוח התמונות בוצע באמצעות (LR 4.1 (LightRoom גרסת 64 ביט.

 

למרות כל הדיוקים בסט-אפ, מצאתי שיש הבדל קל בחשיפה ובגוונים בתוצאות שהתקבלו משתי המצלמות ולכן התאמתי קלות את החשיפה ב-LR4.1 במארק 2 כדי שתתאים לזאת שבמארק 3. עקב השינוי הקל גם בגוונים העברתי את פרופיל התמונה ב-LR למצב של PROFILE = CAMERA NEUTRAL, PROCCESS=2012 (CURRENT)

 

שאר השינויים שביצעתי ב-LR4.1 מופיעים בתדפיסי המסך שמצורפים כאן. אפשר לראות שאת כל הפרמטרים שקשורים לניקוי רעשים הורדתי לרמה 0. וזאת כדי לראות את איכות ה-RAW במצב הכי נמוך שלו ללא ניקוי רעשים. ברור שזה לא מצב עבודה נורמלי. אבל כך ניתן ללמוד על תנובת החישן באופן הגולמי ביותר.
 
 

בעזרת הפיפטה של ה- WBב-LR נגעתי בתמונה בכרטיס המיוחד של WHIBAL כדי ליצור איזון לבן מדוייק. לאחר ביצוע כל זה ביצעתי העתקה של קונפיגורציה זו (copy settings) על כל ספריית התמונות. וכעת כל התמונות נראות הכי קרוב לזהות בחשיפה ובגוונים.
 
התמונות הבאות מציגות השוואה בין 2 המצלמות ללא ניקוי רעשים, כלומר, RAW גולמי:


 

 

 

 

 

 

 

  

ניתן לראות באיכות פלט ה-RAW הבסיסי ללא עיבוד, שההבדל מתחיל בסביבות ISO 800: משהו בסדר גודל של 1/3 סטופ לערך לטובת המארק 3 בעיקר באזורים המוצללים. הפער מגיע להבדל של כ-2/3 סטופ לערך באזור ISO 6400. הבדל של סטופ אחד ברגישות ISO 12800 ו כ-2 סטופים לערך ברגישות של ISO 25600.
 
התמונות הבאות מציגות השוואה בין 2 המצלמות לאחר ניקוי רעשים מינימלי ב- LR4.1

 


תוצאת עיבוד RAW של מארק 2 ברגישות 6400ISO 
 
תוצאת עיבוד RAW של מארק 3 ברגישות  6400ISO

 

כמו בדוגמאות ההשוואה הקודמות, גם כאן ניתן לראות בבירור שהמארק 3 שומרת על הפרטים טוב יותר באופן משמעותי מהמארק 2. למשל, הביטו בעיגולים העדינים בדוגמאות שבמרכז השעון.
 
סיכום ומסקנות
ביליתי עם המצלמה כחודש ימים, גם עם מצלמה מקו הפיתוח וגם עם מצלמה מקו היצור.


סוף-סוף כלי עבודה רב שימושי ורב תחומי.


כפי שציינתי לעיל, המצלמה הזאת נותנת מענה רחב ביותר כמעט לכל תחום צילום. היא שונה לגמרי מהמארק 2. לא הייתי מגדיר את המצלמה כאבולוציה טבעית אלא ממש קטגוריה שונה.

 
השינויים העיקריים והבולטים במצלמה הם נוחות האחיזה והארגונומיה שלה, תפריטי המצלמה המשופרים, מהירות התגובה שלה, מערכת המיקוד – היא למעשה גולת הכותרת של המצלמה בכל היבט וקנה מידה בשוק ה-DSLR. ממש תענוג. כל נושא הסרטת וידאו FHD זכה להתייחסות מעמיקה. ואני סבור שכל צלמי ועורכי הווידאו ייהנו מהתוצרים של המצלמה וייהנו מקלות השימוש בה.


המצלמה טומנת בחובה הרבה מאוד אפשרויות נוספות שלא פירטתי במאמר, אבל אני בטוח שכל מי שישתמש במצלמה, יגלה את כל הניואנסים ו"השדרוגים הקטנים" – איך אומרים? "אלוהים נמצא בפרטים הקטנים" ואלה לרוב עושים את ההבדל.


יחד עם המצלמה יצרה קנון עזרים נוספים כגון פלש רדיו חדש, גריפ חדש ומודרני, יחידת אלחוט
הכוללת WIFI/BT GPS,. את כל אלה ניתן לרכוש בנפרד.


האם יש שיפור באיכות התמונה? מצילום והתבוננות בכ-1,500 תמונות, בטח שיש שיפור! צלמי הווידאו
וה-JPEG יבחינו בניקיון התמונה בסדר גודל של קרוב ל-2 סטופים. אין ספק שהחיישן עם המעבד החדש נותנים כאן תרומה משמעותית. אולם באיכות פלט ה-RAW הבסיסי ללא עיבוד, השינויים הם הדרגתיים יותר ומגיעים בקירוב ל-2 סטופים רק ברגישות הגבוהה (ISO 25600).


אם חשבתם עד כה שהכל ורוד, אז זה לא המצב. יש גם חסרונות. דבר ראשון לא ניתן להתעלם מיריית הפתיחה של המחיר הגבוה. לדעתי, המחיר צריך להיות נמוך ב-500 דולר. קנון שינו מגמה ומתחילים להעלות מחירים וזאת בניגוד למה שהיה נהוג עד כה.


הייתי מצפה ממצלמה בסדר גודל כזה להתקין כבר USB 3.0 ולא להישאר עם USB 2.0. הייתי רוצה לקבל פוקוס אוטומטי רציף בצילומי הווידאו לטובת הסרטת וידאו ביתי. הייתי שמח אם מערכת מדידת האור המודרנית של 1DX תנדוד גם כן למארק 3. אני סבור שהיה מקום להעלות יותר את כמות הפיקסלים לפחות למשהו בסדר גודל של 28-30 מגה פיקסלים. לא היה מזיק אם היו משלבים במצלמה גם מבזק מובנה. לפעמים יש בו צורך. לא כל הזמן צריך להיסחב עם פלש מקצועי. אני חושב שהיה כדאי להוסיף LED קטן שיעזור למערכת הפוקוס בתנאי תאורה עוד יותר קשים. היה נחמד אילו קנון הייתה מאפשרת פוקוס בנקודה האמצעית בעדשות בעלות מפתח צמצם f/8.

 

לסיכום, המצלמה מומלצת בחום רב!
אין ספק שקנון עשתה עבודה מרשימה וכל מי שישתמש במצלמה הזאת ממש יחגוג.

 

מקווה שנהניתם,


לתגובות: 5d3dovklein@gmail.com


להתראות,
דב קליין

קרט ישראל מייצגת למעלה מ- 60 שנות מצוינות בשיווק ומכירת מותגים בינלאומיים ידועי שם ומשווקת מגוון רחב של מוצרים בתחומים: צילום ווידאו , מיכון משרדי וביתי, טכנולוגיה, תקשורת, אביזרי מחשב ותוכנה, אלקטרוניקה בידורית.

בין המוצרים הנמכרים על-ידי קרט ישראל:
מצלמות דיגיטליות קומפקטיות, מצלמות רפלקס דיגיטליות לחובבים, מצלמות רפלקס מקצועיות, עדשות, אביזרים נלווים למצלמות- מטענים, סוללות, מתאמים לעדשות, מבזקים, גריפים, תיקים, נתיקים, מארזי צלילה, כרטיסי זיכרון, מצלמות וידיאו- מצלמת מיני DV,מצלמת DVD, מצלמת HDD, מצלמות וידיאו בפורמט HD, מצלמות וידיאו בפורמט SD, מדפסות דיו- מדפסת ביתית, מדפסת פוטו, מדפסת A4 , מדפסת A3, מדפסות לייזר, מדפסות משולבות דיו, מדפסות משולבות לייזר, מכונות צילום שחור-לבן, מכונות צילום צבע, סורקים שולחניים, סורקים לארכיבאות, פקס דיו, פקס לייזר, מערכות הפקה שחור לבן, מערכות הפקת צבע, מדפסות בפורמט רחב, מערכות ארכיב ממוחשב, מקרנים, טלוויזיות LCDטלוויזיות פלזמה, מסכי מחשב , נגני DVD נייחים, נגני DVD ניידים, אביזרים וציוד היקפי למחשב- מקלדות, מקלדות אלחוטיות, עכברים חוטיים, עכברים אלחוטיים, עכברים אופטיים, רמקולים, מצלמות רשת, אוזניות ומיקרופונים, אוזניות Bluetooth, תוכנות גרפיקה, תוכנות ציור ,תוכנות צילום, אלבום תמונות דיגיטלי, אביזרים מתכליםדיו, טונרים, ניירות פוטו ועוד.

המותגים הבינלאומיים המיוצגים על-ידי קרט ישראל: Canon , PENTAX , PIXXEL ,
Corel , Trust , DAEWOO ELECTRONICS , ALTEC LANSING , PLANTRONICS, EIZO

למעלה מ-60 שנה לאחר היווסדה, קרט ישראל הינה החברה המובילה בתחומי הצילום והמיכון העסקי ומעניקה מוצרים ופתרונות מהשורה הראשונה בתחומי טכנולוגיה מתקדמים.מתוך ניסיון עשיר בניהול מותגים וכראיה אסטרטגית לשנים הבאות, מרחיבה החברה את פעילותה בשנים האחרונות לתחומים מגוונים המותאמים לסל מוצריה הוותיק ומסוגלת לתת פתרונות כוללים לבית ולמשרד ברמת השירות הגבוהה ביותר.

חפש באתר:
Simply-Smart | בניית אתרים | קידום אתרים